Boka HuFF-semlor från Tewes till Fettisdagen 9 februari (eller annan dag). Ett gott samarbete för dig och lokala talanger!

Boka utkörning av semlor till ditt företag inför Fettisdag 9 februari (eller annan dag)

Tack vare ett gott samarbete mellan HuFF & Tewe´s kan du boka semlor och få dem utkörda till ditt företag. Välj mellan Original-, Karate-, Kalas-, Wrap-, Glutenfri- eller Laktosfri Semla! Tewe´s tillverkar dessa smaskigheter och HuFF kör ut dem. 15 kr/Semla går till satsning på bredd och talanger i den lokala fotbollen. Du kan alltså äta gott med gott samvete! Se till att ditt företag bokar nu via mail till huff@teweskonditori.se - senast på måndag 8 februari kl 12.00 om ni önskar utkörning just till Fettisdagen.

Om semlorna du kan välja bland:

1. Orginalsemla (den med trekantigt lock). Klassisk semla, kardemummabulle med fast äkta mandelmassa, grädde och florsocker.
  2. Karatesemla (den med vikt lock på toppen). Kardemummabulle, mandelmassa löst med vaniljkräm grädde och florsocker
  3. Kalassemla (den med stort runt lock och pärlsocker ovanpå). Storsäljare, kalsbaderdeg, mandelmassa löst med vaniljkräm, grädde och florsocker och pärlsocker
  4. Wrapssemla: vetewraps, mandelmassa löst med vaniljkräm, grädde.
  5. Laktosfri semla: kardemummabulle med fast äkta mandelmassa, laktosfri grädde och florsocker
  6. Glutenfri semla: glutenfri bulle med fast äkta mandelmassa, grädde och florsocker

I alla semlorna används bara äkta mandelmassa (50% socker och 50% mandel)

Priset är 37 kr/st (inkl. moms) varav 15 kr/st går till HuFF satsningar på lokala talanger.

Vill ni ha era semlor till Fettisdagen 9 februari så gäller följande:

Beställning via mail till huff@teweskonditori.se på måndag 8 februari kl 12.00

Betalning via Swish 123 378 58 96 (om personalen själva betalar) eller faktura om företaget betalar.

Din beställning via e-post bör innehålla:

• Beställarnamn/företag
  • Telefonnummer
  • Adress dit semlorna ska levereras via HuFF
  • Vilka typer av semlor som önskas och antal per typ
  • Önskad tid för leverans (dag och tid)

Har du frågor om semlorna/innehåll/allergier etc. så svarar Tewe´s direkt på det via telefon 0650-160 66

Här är en lista av några olika projekt som HuFF driver och finansierar för att satsa på bredd och talang:

- HuFF Akademin, satsning på unga talanger från hela Hälsingland som får träna tillsammans en gång i veckan under ledning av våra bästa tränare. (En lyckad satsning som tog en årskull via laget HuFF/Forsa ända till 4:e plats i Sverige i Ligacupen. I år gäller ny chans med motstånd som Hammarby, Djurgården m fl.)

- Skolprojekt där vi delar ut ca 100 bollar i skolorna, två bollar i varje klass i årskurs 1-6 varje år! Vi har delat ut över 500 bollar så långt...

- Satsning på utbildning av ungdomar via samarbete med storklubben Celtic FC och deras Soccer Academy på sommarlovet.

- Träningsläger till Glasgow för de talanger som går andra året på Bromangymnasiets "fotbollslinje". Både killar och tjejer och ledare åkte t ex. över i höstas.

- Gratis fotbollsskolor (fotbollskul) på sommarlovet på både Håsta och Björkberg.

• glutenfri semla
  • wrapsemla