​Strands IF bjuder in ditt företag till att möta TV-stjärnorna i samband med Hudik Cup!

Möt TV-stjärnorna i samband med Hudik Cup invigningsmatch

I sommar går startskottet för den 39:e upplagan av Hudik Cup, som lockar över 10 000 besökare till Glada Hudik. Under fredagskvällen den 16:e juni kl 20.00 blåses invigningsmatchen igång där TV-laget med stjärnor som Patrick Ekwall, Jesper Blomqvist, Patrik Sjöberg, Özz Nujen m fl i sitt stall kommer till Glysisvallen och ni har nu chansen att vara med och möta dem samtidigt som ni stöttar en av landets största helg-turneringar. För oss är det viktigt att ha ett bra samarbete med de lokala företagen då näringslivet blomstrar och besökarna omsätter ca 6 miljoner kronor tillbaka till staden under denna helg.

TV-laget kommer möta ett ihopsatt lag med personer från företag inom Hudiksvallsområdet, där har ni nu möjligheten att köpa en plats (positionen är valfri). Ert varumärke exponeras på just ert matchställ och chansen att visa er verksamhet runt planen inför tusentals människor ingår. Detta är ett gyllene tillfälle att unna några i personalen något samtidigt som ni marknadsför er själva och bidrar till utvecklingen av ungdomar och lokala fotbollstalanger.

Kontakta Pelle Lööf för mer information på pelle@parlay.se eller 073-80 38 699.

Ett företagspaket till match mot TV-laget innefattar:

• Deltagande med en spelare i Hudik Cup-laget
  • Företagets varumärke på en matchtröja
  • Matchställ (som erhålls efter match)
  • Bankett för två personer med TV-laget på nya Strandpiren.
  • Fri exponering av ditt företag under matchen (och en uppskattad publik på ca 2 000)
  • Företagets varumärke på hemsidan

Om Hudik Cup,

År 1979 startades Hudik Cup i fotboll med 11 deltagande lag. Syftet med turneringen var ursprungligen att skapa förutsättningar för att förbättra fotbollen i Hälsingland genom att ge föreningarnas ungdomslag möjlighet att möta bättre motstånd på hemmaplan. När vi nu skriver 2017 kommer ca 270 lag från 92 olika föreningar att gästa Hudiksvall, vilket innebär att det är 4000 deltagare som spelar över 600 matcher på 21 planer i centrala Hudik. Turneringen har nu etablerat sig som en av landets största och har skapat en enorm PR för vår stad.

Om TV-laget,

TV-laget har funnits i två upplagor. Den första drog sportjournalisten och programledaren Bengt Bedrup ihop redan 1959 och har sedan dess spelat in 100 miljoner kronor till välgörande ändamål, framför allt Barncancerfonden men också till små idrottsklubbar.

Den andra och mer modernare upplagan ligger Patrick Ekwall bakom, och har styrt skutan sedan 1996. Detta lag spelar ca 15 uppvisningsmatcher per år och har ett stall på över 100 kändisar som är tillgängliga inför varje match. En månad innan avspark meddelar de vilka personer som kommer närvara.