Pressmeddelande -

Silikal® GmbH och Industrigolv Hudiksvall AB - partners som stöttar unikt samarbete inom breddfotbollen

Framgångsrika partners satsar del av vinsten på fotbollssamarbete och breddprojekt

Silikal® GmbH och Industrigolv Hudiksvall AB är lyckosamma partners när det gäller akrylgolv och fogfria industrigolv och nu går man även samman i en stor unik satsning på breddfotbollen. "Förutom att erbjuda ett brett utbud och spetslösningar på slitstarka och hållbara golvlösningar tillsammans så vill vi också medverka till andra satsningar på samarbete som är bra", säger Hans Hübenette vars verksamhet går mycket bra nu.

"Det samarbete som omfattar Hög, Strand, Näsviken, Bjuråker, Forsa, Enånger, Vismarå, Iggesund och gamla ABK som ombildats till HuFF är unikt på många sätt", säger ordförande Olle Skoglund. "HuFF är dels samtliga föreningars och hela kommunens gemensamma representationslag men det unika är främst att HuFF tar ansvar för att driva breddprojekt som gynnar fotbollen i hela kommunen" fortsätter Olle och nämner följande exempel:

Fotbollsfritids - där HuFF är ute på varje fritids i kommunen 10 ggr och har fotboll på schemat. "Barnen i åldern 6-10 får då träffa spelare från HuFF och samarbetsklubbar och på så vis får vi ett möte mellen bredd och elit och möjlighet att skapa förebilder för barnen. Målet är såklart att fler barn ska börja spela fotboll i någon av alla föreningar som finns i kommunen", tillägger Olle Skoglund.

Skolprojekt "2 bollar i varje klass" - HuFF delar ut över 120 bollar till årskurs 1-6 i skolorna i Hudiksvall.

Utbildningsprojekt för 70 ungdomsledare och 450 ungdomar i åldern 8-12 år tillsammans med Svenska Fotbollsakademin. Ett omfattande och långsiktigt projekt på totalt 5 år där HuFF driver, samordnar och finansierar ett projekt som ska utveckla och utbilda såväl ungdomsledare som ungdomar genom att anlita elitinstruktörer från Svenska Fotbollsakademin. På bilden till pressmeddelandet syns några av de över 200 ungdomar som deltog vid utbildningstillfället 26 maj.

Talangprojekt - HuFF Fotbollsakademi där de mest lovande och satsande talangerna i åldern 15-16 år ska ingå och få möjligheter att träna tillsammans en gång i veckan under ledning av HuFFs a-lagstränare och andra talangutvecklare i kommunen.

"Vi tycker att alla dessa projekt är exempel på bra och framgångsrika samarbeten och då vårt eget samarbete gett oss bra lönsamhet ger vi gärna tillbaka till andra goda exempel. Kanske kan såväl HuFF som vi utgöra exempel på bra saker från Glada Hudik som ger ytterligare eko runt om i landet", avslutar Hans Hübenette från Industrigolv Hudiksvall AB.

Byggsverige lär se och höra mer av Silikal® GmbH och Industrigolv Hudiksvall och Fotbollssverige lär höra mer från Glada Hudik och projekten, samarbetet inom HuFF.

Mer information om Industrigolv Hudiksvall AB finns här: http://acrylgolv.se/

Mer information om HuFF finns här: http://www.hudiksvallsff.se

• Kemikalieindustri

• industrigolv hudiksvall ab