​Hudotekets tillväxtresa under jubileumsåret

Året som gått

Hudoteket har under 2017 firat att de fyller 45 år. Året har varit kantat av olika lyckade aktiviteter och happenings för kunderna, bland annat en unik jubileumsgåva, en limited edition Summer Bag och en egen jubileumskalender – för att bara nämna några. Hudoteket har även lanserat en mängd nya varumärken, bland annat Verso, Sensai, James Read, Benton, Blithe, Cremorlab, Aromatica och Mizon.

”Det har varit ett otroligt roligt jubileumsår med en jämn ström av nöjda kunder, och det är ju det vi brinner för! Nästa år firar vi inget jubileum, men vi ska nog se till att hitta på spännande saker ändå”, berättar Lena Hallbäck-Olofsson, VD och ägare till Hudoteket.

Raketökningar

Hudoteket har i flera år gjort raketökningar, och jubileumsåret har inte varit något undantag. Hudoteket.se ökade med 40 procent under 2016, och under 2017 blev det en ökning på 30 procent.

”Vårt mål för 2017 var att landa på cirka 45 miljoner i omsättning, vilket vi har lyckats med. Det har varit ett händelserikt år för oss, och att ha fixat dessa ökningar flera år i rad av egen kraft känns superkul” säger Andrea Olofsson, E-handelschef och affärsutvecklare.

Nya lokaler och mer spetskompetens

En sådan utveckling kräver också sina kvadratmeter. Under året har Hudoteket Webshop utökat sina lokaler med ytterligare en våning, som är avsedd för marknadsavdelningen, inköp, fotostudio och kundservice. I samband med detta kunde de även anställa fler personer till både kundservice och marknad.

2018

Hudoteket planerar inte att slå av på takten – tvärtom. Med de nya lokalerna och medarbetarna är de mer än redo att utveckla verksamheten.

”Under 2018 kommer vi att satsa ytterligare på den digitala utvecklingen, så att vi kan ge våra kunder en ännu bättre servicenivå och shoppingupplevelse. Exakt vad som händer får ni se snart”, avslutar Andrea Olofsson.