PCA Skin tar steget ut på nätet

Ett av USA:s största märken inom kemiska peels går nu att shoppa online i Sverige. I ett exklusivt samarbete med Hudoteket.se finns nu produkterna att klicka hem oavsett om du bor i storstan eller miltals från närmaste hudvårdssalong. Du som bor i Jönköping kan nu även hitta PCA Skin på Hudoteket Salong där du också kan få behandlingar i märket.

PCA Skin (Physicians Choice of Arizona, Inc) är i dag USA:s näst största märke inom kemiska peels. Märket grundades 1990 av en hudterapeut och ett läkarteam vars stora mål var att förändra människors liv. De hade sett hur en förbättrad hudhälsa kunde påverka människors livskvalitet och gjorde det till sitt mål att den drömmen skulle kunna bli tillgänglig för flera.

Under åren som gått har både produktsortimentet och ansiktsbehandlingarna växt i antal och de har blivit ett allt mer dedikerat företag som hängivet forskar för att kunna ge alla människor en friskare hud. De har under några år funnits på salonger runt om i Sverige, men i veckan tog de klivet ut på nätet. Valet av aktör föll på Hudoteket.

Vi valde Hudoteket som samarbetspartner då de både har en stark salongsverksamhet och en seriös webshop. Oavsett om man går på en behandling eller pratar med deras kundtjänst online så är det välutbildade hudterapeuter som kommer med råd, vilket är vitalt för ett märke likt PCA Skin.” säger Liselott Andreasson som är Brand Manager på Landström Care & Beauty, distributör för PCA Skin.

PCA Skin har varit, och fortsätter än idag att vara, en betrodd utvecklare av högst effektiva och professionella behandlingar samt hudvårdsprodukter. PCA Skin anser även att vägen till en optimal hudhälsa är genom en specifik hudvårdsrutin. Denna består av ett kraftfullt antioxidantserum och ett UV-skydd på dagen, samt en retinolprodukt på natten.

Det som är så roligt med PCA Skin är dels att få se alla de fantastiska före-efterbilder på människor vars livskvalitet faktiskt har förbättras. Tack vare dessa produkter kan människor lägga tid på annat än att oroa sig över exempelvis pigmentfläckar, akne eller en rödflammig känslig hud.” säger Sofie Silver, hudterapeut på Hudoteket.se.

PCA Skin jobbar med ingredienser som finns naturligt i huden och kroppen för maximal biokompatibilitet. Dessa ingredienser används i kombination med de mest avancerade transporteringssystemen för optimalt resultat. Alla färdiga produkter är kliniskt testade på patienter för säkra resultat. Produkterna testas inte på djur.