Tobbe säljer Merlo i Dalarna/Gästrikland

Merlos teleskoplastare får en fortsatt stark representation i Dalarna. Torbjörn ”Tobbe” Jansson med 30 års erfarenhet av entreprenad- och jordbruksmaskiner är nu AB Hüllert Maskins representant. Under början av 2011 anordnas maskinvisningar.

Torbjörn Jansson tar över efter Erling ”Micke” Mikalsen som gått i pension efter lång tid som Merlo-säljare.

– Det är tacksamt att ta över efter ”Micke” som varit så starkt engagerad för Merloägarna i Dalarna, säger han.

Även Torbjörn har ett mycket gediget kunnande om entreprenadmaskiner och är engagerad för maskinägarna. I Dalarna representerar han nu både Merlos teleskoplastare och Hitachis entreprenadmaskinprogram. Han har sammanlagt 30 års erfarenhet av att sälja maskiner till entreprenadbranschen och jordbruket.

– Det är så här jag vill ha det. Att få jobba med ledande maskinmärken och representera företag som AB Hüllert Maskin, som har en professionell inställning vad gäller att erbjuda entreprenörer och jordbrukare maskinresurser som är mångsidiga, driftssäkra och innebär god ekonomi, säger han.

Torbjörn Jansson har nu kontor i anslutning till Merlos serviceverkstad, Börje & Söner AB på Godsvägen i Borlänge.

I vinter kommer han att besöka samtliga Merlos maskinägare i Dalarna. Under senvintern planeras också maskinvisningar, men detaljerna om det meddelas senare.

FAKTA:

Merlos säljare i Dalarna:

Torbjörn ”Tobbe” Jansson

Mail: torbjorn@hullert.se

Verkstadsservice i Dalarna:

Börje & Söner Reparation och Däck AB, Godsvägen 12, 784 72 BORLÄNGE

FAKTA MERLO:

• Merlos svenska generalagent AB Hüllert Maskin växer och bygger successivt ut sitt nät av återförsäljare och serviceverkstäder runt om i Sverige.

• Merlos tillverkning äger rum vid företagets fabrik i Cuneo i norra Italien. Merlo är ett framgångsrikt familjeföretag som satsar stora resurser på produktutveckling och kvalitet. Produktionskapaciteten är 7 000 maskiner per år, antalet anställda 1 000 personer!

FAKTA MERLO MASKINER:

Merlo har ett mycket brett modellprogram. Modellerna kan delas in i fyra ”familjer”:

• Merlo Multifarmer och Turbofarmer: Byggda speciellt med tanke på jordbrukets behov och är mycket kompakta i förhållande till sina egenskaper. Multifarmermodellerna finns med utrustning som kraftuttag, trepunktslyft och drag för jordbruket.

• Merlos kompaktmodeller: Lämpar sig för arbeten i trånga utrymmen. Trots de kompakta yttermåtten har maskinerna bra lyfthöjd och lyftkapacitet.

• Merlo Panoramic: Finns i både kompakt- och muskelutföranden och de lämpar sig för alla slags arbeten. Chassienivellering och sidoförskjutning av chassiet är uppskattade egenskaper vid stapling och lastning.

• Merlo Roto: Rotomaskinerna är runtomsvängande och beroende på modell har de en lyfthöjd på 10-26 meter och en lyftkapacitet på upp till fem ton. Liksom alla övriga modeller har de en marschhastighet på 40 km/timmen.

BILDTEXTER:

tobbe1.jpg: Torbjörn ”Tobbe” Jansson.

roto1.jpg: Merlo Roto.

50605.jpg: Merlo Panoramic.

AB Hüllert Maskin är ledande leverantör av teleskoplastare i Sverige. Företaget har den svenska generalagenturen för Merlo, med ett nät av återförsäljare och serviceverkstäder över hela landet. AB Hüllert Maskin säljer och servar även Lännen grävlastare och Lundberg redskapsbärare.