Snygga underkläder som håller dig sval och torr

Snygga underkläder som håller dig sval och torr

Snickers Workwear följer upp succén med sina designade XTR-underkläder och lanserar nu en T-shirt och kalsonger i samma högteknologiska och sköna material. Underkläderna transporterar dels bort fukt och svett, dels motverkar de lukt så att du känner dig torr och fräsch hela arbetsdagen.

En kombination av hög innovation, funktionalitet och snygg design. Så beskriver Björn Kronke, produktchef på Snickers Workwear, de nya XTR-underkläderna.

I kollektionen XTR-underkläder, som lanserades förra hösten, ingår en långärmad T-shirt och ett par långkalsonger. Nu utökas linjen med en kortärmad T-shirt och ett par kalsonger.

Vi fick en fantastisk respons på underkläderna, de blev extremt uppskattade. Därför har vi nu tagit fram underkläder med samma funktionalitet, design och komfort som passar för vår- och sommarperioderna, Björn Kronke, produktchef på Snickers Workwear.

Den nya T-shirten och de nya kalsongerna är tillverkade i ett stretchmaterial för bra komfort och passform. Materialet är snabbtorkande och motverkar lukt. Det är också fukttransporterande, med optimal andningsförmåga, och i armhålorna, på ryggen och bröstet finns extra ventilation.

Nyckeln till att behålla en behaglig kroppstemperatur är att ha ett plagg som andas närmast kroppen. Då slipper du bli blöt av svett, inte heller blir du nedkyld efter hårda arbetspass, säger Björn Kronke.

Vid svalare väder är lager på lager-principen effektiv för att hålla sig varm och torr. Då är XTR-underkläderna, med sin fukttransporterande funktion, perfekta för första lagret.

XTR står för högsta innovation och de mest tekniska lösningar som är tillgängliga på marknaden. Vi hämtar influenser från många områden och använder de funktioner som är relevanta för våra användare när vi tar fram nya plagg, fortsätter Björn Kronke.

Material: 56 % Polyamid, 40 % Polypropylen, 4 % Elastan

För mer information kontakta: Björn Kronke, produktchef på Snickers Workwear, +46 (0)8 92 51 72, bjorn.kronke@hultaforsgroup.com
För marknadsfrågor kontakta: Jessica Berggren, Marknadschef på Hultafors Group Sverige AB, +46 (0)33 23 74 29, +46 (0)70 282 30 41, jessica.berggren@hultaforsgroup.com

Bilder finner du på länken: http://snickers.resolutmrm.com
Användarnamn: snickerspr
Lösenord: workwearpr
Klicka på Mediabank,/list/ Folders/ 4. Press/ Snickers Workwear/ 2012 spring

Hultafors Group består av varumärkena Snickers Workwear, Wibe Ladders och Hultafors. Tillsammans bildar de en unik produktfamilj för hantverkare som vill ha produkter de kan lita på. Hultafors Group har 750 anställda och försäljning på över 40 marknader över hela världen. www.hultaforsgoup.com.