Humana skriver nytt samarbetsavtal med RBU

Humana och RBU delar målet att unga med en funktionsnedsättning ska röra på sig. Därför känns det väldigt naturligt att vårt redan goda samarbete fördjupas under sportåret 2014.

- I arbetet med Humana Hälsa känns RBU som en naturlig samarbetspartner för oss, säger Johanna S:t Clair Renard, marknadschef på Humana.
  RBU är mitt uppe i en förändringsprocess där man vill bli mer aktiva. Samtidigt börjar företag som traditionellt inte har någon koppling till personer med en funktionsnedsättning se att det inte bara är "välgörenhet" att samarbeta med RBU utan att det faktiskt är en viktig affärspartner vilket skapar möjligheter för RBU Att utveckla sin verksamhet.
  - För oss på Humana innebär det bland annat att vi kommer att vara med på Energikicken i Göteborg, Å-loppet i Eskilstuna och LidingöRuset, säger Johanna.

Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till Johanna S:t Clair Renard

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans. Våra övriga verksamheter är LSS-boenden, äldreomsorg, hemtjänst, individ- och familjeomsorg samt skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är över 9 000 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision, Alla har rätt till ett bra liv.

• Friskvård

• humana