Humana Akademins webbutbildningar firar fem år

Under 2013 utbildade Humana 2 538 personer via webben och med det är man störst med vidareutbildning av personliga assistenter i Sverige.

Humana är pionjärer vad gäller utbildning av personliga assistenter. Redan 2006 genomförde Humana sina första utbildningar. I samband med den första webbutbildningen för fem år sedan – Grundläggande introduktion för personliga assistenter, skapades varumärket Humana Akademin och Lärportalen.

- Vi är övertygade om att personliga assistenter med specifik kompetens om den aktuella situation de ställs inför leder till trygghet för både kund och personal, säger Sofia Sandström, en av Humana Akademins grundare.
Utvärderingarna säger samma sak. Deltagare om grundkursen, PA1: ”Mycket bra, är supernöjd! Rolig och upplagd på ett sätt där man lär sig utan att bli uttråkad.” ”Ser kanske löjligt ut att jag skrev 5:or på allt men jag tyckte så.”

Alla Humanas assistenter, arbetsledare och kunder har fri tillgång till Humana Akademins Lärportal. För att fira jubileet har vi fyllt den med några nyheter; Introduktion för arbetsledareoch Hjärt- och lungräddning/första hjälpen.

Mer information: Sofia Sandström, sofia.sandstrom@humana.se eller 0704- 10 74 70

• webutbildning
  • utbildning
  • personlig assistent