​Humana huvudpartner för mässan Funka för Livet

Funka för livet är mässan och mötesplatsen för personer med funktionsnedsättning och närstående. Mässan arrangeras för första gången i år på Arena Karlskrona och Halmstad Arena, där Humana kommer att finnas på plats.

Utöver ett brett utställarutbud utlovas inspirerande föredragshållare, uppvisningar och möjlighet att träffa kunnigt branschfolk. Mässentrén är gratis för besökaren.

– Det här är en viktig mötesplats för alla med funktionsnedsättning och stämmer väl överens med vår vision ”alla har rätt till ett bra liv”. En ny upptäckt av ett stöd eller hjälpmedel kan innebära ökad livskvalitet för många. Det vill vi bidra till, säger Eywind Zaar Den Dulk på Humana.

Funka för livet i Karlskrona:

14-15 september i Arena Karlskrona, tennishallen.
Öppettider: måndag 12.00-18.00 tisdag 09.00-16.00

Funka för livet i Halmstad:
19-20 oktober i Halmstad Arena.

Öppettider: måndag 12.00-18.00 tisdag 09.00-16.00

• Blekinge

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv.