Ny verksamhetschef till Blåvingevägens särskilda boende

Karin Kling Alfredsson blir ny verksamhetschef på Blåvingevägens särskilda boende och tillträder 4 januari 2016.

Karin började som många andra som sommarvikarie inom hemtjänst och senare som personlig assistent. Hon förstod rätt snart att detta med att arbeta med människor var något underbart och något som hon kände hon måste fortsätta arbeta med. Karin utbildade sig inom social omsorg och började arbeta som handläggare. Senare blev det enhetschef inom äldreboende och hemtjänst. Nu senast har hon varit chef för Kungsbacka kommuns korttidsplatser inom Vård- och omsorgsförvaltningen. Det är en välmeriterad chef som tar över rodret för Blåvingevägen.

Den tidigare verksamhetschefen Lena Nilsson fortsätter inom Humana och kommer att arbeta med hälso- och sjukvårdsfrågor som medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS).

-Vi på Humana är mycket nöjda med rekryteringen av Karin Kling Alfredsson. Med sin långa chefserfarenhet har hon skaffat sig intressanta och viktiga erfarenheter från sina tidigare arbetsplatser. Vi vet att hennes arbete och ledarskap gett goda resultat, det kan man tydligt se från både medarbetarundersökningar och kundenkäter där hon varit ansvarig. Hon kommer att utgöra en stor tillgång för oss på Blåvingevägen, säger Titti Tedenryd, divisionschef för Humanas äldreboenden.

-Jag ser verkligen fram emot att bli verksamhetschef för Blåvingevägen. Det är en i grunden bra verksamhet som kan bli ännu bättre. Humana Omsorg är en seriös aktör med långsiktighet och en värdegrund som ligger mig mycket nära. Ser fram emot ett gott samarbete med alla medarbetare och att de som bor på Blåvingevägen och deras anhöriga ska känna sig trygga med mig som ny chef, säger Karin Kling Alfredsson.

För mer information:

Titti Tedenryd, Divisionschef Äldreboende inom Humana Omsorg

070-265 43 54

Karin Kling Alfredsson, tillträdande verksamhetschef Blåvingevägens särskilda boende

070-1647388 (fr 4/1-2016)

• omsorg
  • humana
  • verksamhetschef
  • särskilt boende
  • äldreboende
  • kungsbacka
  • blåvingevägen
  • äldreomsorg

• Västra Götaland

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv.