Per Granath medverkar i nyskriven bok om att vara aktör inom omsorgen

Humanas VD Per Granath medverkar i en nyskriven bok om hur äldreomsorgen ska se ut i framtiden. Boken som lanseras igår har titeln Äldreomsorgen – praktiken, debatten, framtiden. Boken är ett initiativ från Ersta Sköndal högskola och speglar kunskapsläget i den hårt diskuterade omsorgsdebatten. Den är en del av högskolas forskningsprojekt om etik i äldreomsorgen.

- Det är viktigt att vi som aktörer får komma till tals när framtidens omsorg diskuteras säger Per Granath. Vi har en ambition om att finnas med under lång tid framöver och vill vara delaktiga i utvecklingen av omsorgen genom att bidra med idéer och kompetens.

Övriga medverkanden i boken är bland andra Tove Lifvendahl, ledarskribent Svenska Dagbladet, Ann-charlotte Marteus, ledarskribent Expressen samt professorer vid Institutet för organisations- och arbetslivsetik, Högskolan i Borås och Ersta Sköndal Högskola.

För mer information, kontakta Frida Ganshed, kommunikatör
frida.ganshed@humana.se 070-1648901

• Äldreomsorg

• ersta sköndal högskola
  • äldreomsorg

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans. Våra övriga verksamheter är LSS-boenden, äldreomsorg, hemtjänst, individ- och familjeomsorg samt skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 12 000 medarbetare över hela landet som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv.