Riddarstensgårdens äldreboende i ny regi

I helgen övertog Humana driften av Riddarstensgårdens särskilda boende i Lerum. Sedan tidigare driver man Hedegårdens äldreboende i samma kommun.

- Humanas anbud ansågs som det totalt bästa. Att våra goda referenser och redan pågående uppdrag i kommunen var viktiga gör mig extra stolt och glad, säger Eva-Lotta Sandberg, affärsområdeschef för Äldreomsorg & LSS inom Humana. Nu har startskottet gått för Humanas övertagande av Riddarstensgården och vi ser framemot att kunna ge de boende en god och trygg omsorg samtidigt som vi kan erbjuda medarbetarna en bra arbetsplats, avslutar Sandberg.

Fakta:
Riddarstensgården är ett äldreboende som ligger ca en kilometer från Lerums centrum, nära skog och natur och invigdes 2003. I uppdraget ingår att utföraren ska tillhandahålla den vård, omsorg, rehabilitering och service som ska ges till de boende på Riddarstensgården.

Kommunen kommer att ansvara för de hälso- och sjukvårdsinsatser som utförs av sjuksköterska, arbetsterapeut och fysioterapeut.

Riddarstensgården är i dagsläget ett demensboende och på Riddarstensgården finns 40 platser för personer med demenssjukdom.

Humana bedömdes ha lämnat det totalt sett bästa anbudet. Övertagandet har samordnats i nära samverkan med kommunen och fackliga parter.

För mer information, kontakta:
Eva-Lotta Sandberg, Affärsområdeschef Äldreomsorg & LSS
Eva-Lotta.Sandberg@humana.se
Telefon:070-733 88 55

Patrik Silverudd, Pressansvarig Humana
Patrik.silverudd@humana.se

• särskilt boende
  • äldreboende
  • äldreomsorg

• Västra Götaland

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv.