Plakat spanar efter ny lagledare

Plakat har allt sedan starten 1994 varit i ständig utveckling. Nu är det dags för oss att växla upp ytterligare ett snäpp. Därför söker vi en ny vd.

Vi kommer under 2011 att inleda en offensiv fas i bolagets utveckling där den nya vd:n kommer att spela en nyckelroll. Anders Brändström, vår nuvarande vd, känner samtidigt starkt för att fokusera på det som gjorde att han en gång sökte sig till branschen.

– Jag ser fram emot att få mer tid för våra kunder och att handfast arbeta med deras kommunikationsutmaningar, förklarar Anders, som kommer att fungera som creative director på byrån.

Rekryteringen av en ny ledare frigör resurser som stärker Plakat både strategiskt och kreativt, vilket gör att vi kan fördjupa våra erbjudanden inom strategi, reklam, design, digitalt och PR. Ledningsförstärkningen kommer också att driva på våra interna processer och utvecklingsprojekt.

– För mig personligen har de senaste 16 åren inneburit en spännande resa. Plakat har under min ledning utvecklats från en av Umeås minsta byråer till att bli den största. Framförallt beroende på kompetenta medarbetare, men också beroende på att vi tidigt förstod vilken betydelse internet skulle komma att få, säger Anders.

Du får mer information om tjänsten av Åsa Holmström på Proffice: 090-70 07 01. Så småningom kan du läsa mer om vem vi söker på proffice.se. Du kan också kontakta vd Anders Brändström (090-71 77 15) om du har frågor om tjänsten. Sista ansökningsdag är den 15 november.

• Design

• vd