En arkitekturbok om Swedbanks nya huvudkontor

Humlegården Fastigheter är mycket stolta för Swedbanks nya huvudkontor i Sundbyberg. En byggnad som har fått stor uppmärksamhet för sin arkitektur och på det sätt som den bidrar till att både utveckla bankens verksamhet och Sundbybergs stadskärna.

Vi är därför glada att meddela att förlaget Arvinius+Orfeus har tagit fram en arkitekturbok om byggnaden och hur den samspelar med verksamheten och dess omgivning. Författare är den danske skribenten Thomas Dickson. Boken finns att köpa hos välsorterade bokhandlare och i de större nätbokhandlarna. Den ges ut både på svenska och engelska.

För frågor kring byggnaden och arkitekturen kontakta:

Daniel Markström, arkitekturchef, Humlegården Fastigheter
tel: 08-678 92 23, e-post: daniel.markstrom@humlegarden.se

Humlegården Fastigheter är ett av Stockholms största fastighetsföretag. Vi gör skillnad genom att bry oss. Inte bara om våra kunder, om våra fantastiska byggnader och omgivningarna de ligger i, utan lika mycket om samhället i stort. Därför balanserar vi alltid god arkitektur med hållbarhet. Husen ska kunna leva i minst hundra år, men jorden ska finnas för evigt.