Humlegården har slutfört förvärvet av två fastigheter från Länsförsäkringar Liv

Humlegården Fastigheter AB (publ) ("Humlegården") offentliggjorde den 8 december 2017 att Humlegården ingått avtal med Länsförsäkringar Liv Försäkringsaktiebolag (publ) ("LF Liv") om förvärv av två bolag som äger fastigheterna Stockholm Dykaren 10 och Stockholm Härden 16. Humlegården har idag slutfört förvärvet som planerat. Genom transaktionen har LF Liv blivit aktieägare i Humlegården med en ägarandel om cirka 11,6 procent av samtliga aktier och röster i Humlegården.

"Förvärvet är i linje med vår målsättning om att skapa tillväxt. Vi ser fram emot att fortsätta utvecklingen av dessa fastigheter", säger Anneli Jansson, Vd i Humlegården.

"Genom transaktionen uppnår vi bättre diversifiering av vår fastighetsexponering och blir delägare i ett bolag med en fastighetsportfölj med hög kvalitet och potential", säger Jakob Carlsson, CFO i LF Liv.

Humlegården Fastigheter AB (publ)

För ytterligare information avseende Humlegården, vänligen kontakta:
Anneli Jansson, Vd i Humlegården, tel: 08-678 92 01
Tomas Eriksson, Styrelseordförande i Humlegården, tel: 073-021 19 59

För ytterligare information avseende LF Liv, vänligen kontakta:
Jakob Carlsson, CFO i LF Liv, tel: 073-96 414 55

• Företagsinformation