Humlegården hyr ut i Stockholm city

Efterfrågan på kontorslokaler i Stockholms innerstad är stor och Humlegården Fastigheter ser ett fortsatt starkt intresse för sina lokaler. Bland de senaste uthyrningarna i Stockholm city återfinns HBO Nordic AB som etablerar sig på Birger Jarlsgatan 6 samt Medical Finance som tillsammans med Promentor Finans och Serafim Fastigheter har valt att flytta sitt kontor till Kungsgatan 12-14/Brunnsgatan 11.

Humlegården Fastigheter har tecknat ett 5-årigt hyresavtal med HBO Nordic AB avseende ca 780 kvadratmeter på Birger Jarlsgatan 6, med tillträde i november 2016. HBO Nordic AB erbjuder en abonnemangstjänst med ett högkvalitativt TV-serie- och filminnehåll direkt till konsument via hbonordic.com. Bolaget har expanderat kraftigt sedan lanseringen i Norden hösten 2012 och har vuxit ur sina nuvarande lokaler på Kungsträdgårdsgatan 20, där de idag hyr kontor i Humlegårdens fastighet.

– Det centrala läget och kombinationen av effektiva ytor i en fastighet med spännande karaktär var avgörande i vårt beslut, säger Kerstin Grunnlid, Kontorschef, HBO Nordic AB. Vi ser fram emot att fortsätta utveckla vår verksamhet i nya lokaler som skräddarsytts för att uppfylla våra behov, säger Kerstin.

I november 2016 kommer även Medical Finance, Promentor Finans och Serafim Fastigheter att flytta in i nya lokaler på Kungsgatan12-14/Brunnsgatan 11. Bolagen är verksamma inom områdena konsumentkrediter, fordringshantering och finansiering för företag samt fastighetsutveckling av privatbostäder. På drygt 600 kvadratmeter ges de tre bolagen möjlighet att verka sida vid sida i gemensamma lokaler, där man delar på vissa grundfunktioner men även har tydliga zoner för respektive bolag.

Peter Lind, Fastighetschef, Humlegården Fastigheter AB
E-post: peter.lind@humlegarden.se