Humlegården stolt partner till Open House 2019

Den 4-6 oktober är det dags för den fjärde upplagan av arkitekturfestivalen Open House Stockholm. Humlegården deltar som partner och erbjuder i år en guidad visning i Solna strand, där bolaget är den största privata fastighetsägaren.

Open House är festivalen som vill få besökarna att upptäcka Stockholms arkitektur och skapa engagemang kring stadens utveckling. I årets upplaga öppnar Humlegården upp portarna till några av bolagets fastigheter i Solna, där deltagarna får följa med på en guidad tur i stråket som sträcker sig från Swedbanks HQ i Sundbyberg till den nya kontorsfastigheten Grow i Solna strand. Humlegården berättar mer om hur området utvecklats och besökaren får möjlighet att upptäcka arkitektur signerad välkända arkitekter såsom 3XN, White Arkitekter och Tham & Videgård.

- Solna strand har genomgått en mycket spännande resa under de senaste åren och vi har gjort flera stora satsningar i stadsdelen, som vi nu ser fram emot att få visa upp under Open House. Kvarteret vi ska titta närmre på har utvecklats från att vara ett slutet område med framförallt lättindustri till att idag vara ett stadskvarter med moderna kontor, restauranger och hotell, säger Madeleine Castenvik Holt, Marknads- och kommunikationschef på Humlegården.

En internationell arkitekturfestival
Open House genomfördes för första gången i London 1992 och finns nu i 35 städer runt hela världen. Festivalen syftar till att involvera allmänheten i stadens utveckling och stimulera intresset för arkitektur och samhällsbyggande. Alla arrangemang under Open House är gratis. I Stockholm är festivalen inne på sitt fjärde år. Grundare är Samhällsbyggarna, Samhällsbyggnadslänken, Stockholms Arkitektförening och Stockholms Byggnadsförening.

För mer information om Open House och Humlegårdens guidade visning i Solna strand, besök humlegarden.se.

Humlegården Fastigheter AB (publ) är ett aktivt fastighetsbolag med långsiktiga ägare och en väl positionerad fastighets- och projektportfölj. Vi ingår i länsförsäkringsgruppen, Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. Humlegården äger, förvaltar och utvecklar främst kontorsfastigheter i Stockholmsregionen. Vi har 87 anställda och äger 54 fastigheter till ett värde om 26,2 miljarder kronor (30 juni 2019). På Humlegården strävar vi efter att utveckla hållbara och attraktiva arbets- och stadsmiljöer. Det skapar vi genom en aktiv fastighetsförvaltning och utvecklingsprojekt bestående av nyproduktion samt utveckling av befintliga fastigheter. För mer information, besök www.humlegarden.se.