HusmanHagberg expanderar och öppnar kontor på två nya marknader

Det går bra för fastighetsmäklarkedjan HusmanHagberg. Förutom väldigt nöjda kunder, så ökar man tillväxten kraftigt på befintliga marknader. Framgången lockar fler att ansluta sig till franchisekedjan och nu öppnar man upp två nya marknadsetableringar.

Först ut är Mullsjö, där Fredrik Trolander är ny franchisetagare. Fredrik är en av Mullsjö Habos mest erfarna mäklare, som nu tar nästa steg i karriären och går från anställd på en av ortens kedjor till att bli egen franchisetagare inom mäklarkedjan HusmanHagberg.

”HusmanHagberg är en kedja helt fristående från banker och försäkringsbolag. Det gör att mäklaren alltid kan ge råd som är bäst för kunden och ingen annan. Det finns ett äkta intresse i att kunderna ska bli nöjda. Efter varje affär får både säljare och köpare frågor från ett oberoende undersökningsföretag kring hur vi genomfört vår mäklartjänst. För oss mäklare blir det en bra återkoppling på vårt arbete. Idag är 9 av 10 kunder så nöjda att de gärna rekommenderar oss vidare och det känns ju fantastiskt bra att vara en del i detta”, säger Fredrik.

Nästa etablering är i Borlänge – HusmanHagbergs första etablering i Dalarna. Där har Elin Bornesäter, som tidigare varit mäklare inom en annan kedja i Ludvika, startat sitt egna företag under HusmanHagbergs varumärke.

”HusmanHagberg som varumärke och jag som mäklare har fått ett väldigt varmt mottagande på den lokala marknaden. Man var helt enkelt sugen på ett nytt varumärke som utmanar de etablerade aktörerna.” säger Elin. Affärerna har rivstartat och Elin har redan flera bostäder till salu. ”Och fler ska det bli inom kort! Många är väldigt intresserade av vårt Kommande-koncept”, avslutar Elin glatt.

”Vi är väldigt glada över att få med två så driftiga och duktiga personer som Elin och Fredrik”, säger Lennart Hagberg, VD för fastighetsmäklarkedjan. ”Extra roligt är det förstås att båda fått en riktigt bra start. Under hösten kommer de att få ytterligare fler kollegor på andra platser i Sverige”, berättar Lennart, som dock inte vill avslöja vilka orter som HusmanHagberg kommer att öppna upp på inom kort.

Vill du ha mer information?

Kontakt HusmanHagberg AB

Lennart Hagberg, VD HusmanHagberg AB, 070-580 10 46,
lennart.hagberg@husmanhagberg.se

Kontakt HusmanHagberg Mullsjö Habo

Fredrik Trolander, Franchisetagare och Fastighetsmäklare, 0708-70 28 24, fredrik.trolander@husmanhagberg.se

Kontakt HusmanHagberg Borlänge Falun

Elin Bornesäter, Franchisetagare och Fastighetsmäklare, 070-924 99 76
elin.bornesater@husmanhagberg.se

Mäklarfirman HusmanHagberg AB grundades 1997 av Mats Dahlström och Lennart Hagberg. HusmanHagberg är en franchiseorganisation vilket innebär att alla kontor drivs av egna företagare. Idag har HusmanHagberg över 300 medarbetare och 80 kontor över hela Sverige.

Målet med företaget är att vara den mest uppskattade mäklaren i det område kunden vill genomföra sin affär. Huvudkontoret ligger i Stockholm och VD är Lennart Hagberg.