HusmanHagberg Solna expanderar

HusmanHagberg i Solna fortsätter sin expansion och tillväxt genom att förvärva den lokala konkurrenten SolnaKontoret AB, med kontor i Frösunda. SolnaKontoret är en lokalt förankrad aktör som varit verksam, i olika konstellationer, på Solna-distriktet i 20 år.

- Genom förvärvet skapar vi ett viktigt komplement till vår organiska tillväxtstrategi och ökar såväl volym som marknadsandelar. Framför allt får vi två mycket etablerade och engagerade mäklare med mångårig erfarenhet samtidigt som vi ökar HusmanHagbergs fysiska närvaro i områden där vi tidigare inte varit representerade. Vi ser det som en strategiskt viktig satsning och tror att de nya medarbetarnas erfarenhet och engagemang kommer att få fantastisk utväxling i kombination med med HusmanHagbergs värderingar och marknadsposition, säger Håkan Westberg, franchisetagare HusmanHagberg Solna.

För mer information vänligen kontakta:

Håkan Westberg, Franchisetagare, HusmanHagberg Solna

0700-90 32 82, hakan.westberg@husmanhagberg.se

Johan Ljung, Franchisetagare, HusmanHagberg Solna

070-444-34-46, johan.ljung@husmanhagberg.se

John Nilsson, Franchisetagare, HusmanHagberg Solna

070-746 60 10, john.nilsson@husmanhagberg.se

Mäklarfirman HusmanHagberg AB grundades 1997 av Mats Dahlström och Lennart Hagberg. HusmanHagberg är en franchiseorganisation vilket innebär att alla kontor drivs av egna företagare. Idag har HusmanHagberg över 300 medarbetare och drygt 75 kontor över hela Sverige.

Målet med företaget är att vara den mest uppskattade mäklaren i det område kunden vill genomföra sin affär. Huvudkontoret ligger i Stockholm och VD är Lennart Hagberg.