Ny lokal! Seminarium om Globala Målen för hållbar utveckling

Hur genomför vi Agenda 2030 i Sverige? Vad händer på nationell, regional och lokal nivå?

Den 23 november arrangerar Hållbar Utveckling Skåne ett seinarium om de Globala Målen för hållbar utveckling i samverkan med Länsstyrelsen Skånes, Kommunförbundet Skåne och Sparbanken Syd. Till seminariet kommer Katarina Sundberg, kanslichef på Agenda 2030 delegationen, Warda Fatih, ungdomsambassadör från FN-förbundet och representanter från IM Individuell Människohjälp,  Malmö stad och Växjö kommun.

Boka den 23 november kl 13–16! Detaljerat program finns på www.hutskane.se

Har du frågor? Kontakta helena.thelander@hutskane.se, susanne.dahlberg@lansstyrelsen.se

Adress: Panora Folkets Bio, Salong 2. Friisgatan 19D, Malmö
23 november, kl 13.00–16.00

Samlande kraft för hållbar utveckling i Skåne

Hållbar Utveckling Skåne är en ideell förening för aktörer som arbetar med hållbar utveckling. Vårt fokus är regionalt, men vi samarbetar med organisationer och myndigheter över läns- och landsgränser.

Föreningen arbetar med ekologisk, ekonomisk och social hållbarhet och vill göra sambanden däremellan tydliga och förståeliga. Vi har arbetat med frågorna sedan 1989.

Att möta ekologiska, ekonomiska och sociala utmaningar i Skåne

Hållbar Utveckling Skåne är en samlande organisation där aktör­er på hållbarhetsarenan drar nytta av varandra. I föreningen finns en prestigelös dialog mellan medlemmar, en vilja till samarbete och förändring.

Vi är cirka 80 medlemsorganisationer – nästan alla Skånes kommuner, Länsstyrelsen, Region Skåne, alla universitet och högskolor i regionen, studieför­bunden och folkhögskolorna, Lunds stift, stora energi- och konsultbolag, andra ideella föreningar med samma mål och en stor mängd privata företag med hållbarhet på agendan. Du träffar dem på våra olika aktiviteter.

Vi välkomnar nya medlemmar från samhällets alla områden som vill arbeta tillsammans med oss utifrån sina unika utgångspunkter. Här finns plats för alla som vill bidra till att det samhälle vi lever i blir bättre. Tillsammans utvecklar vi kunskap och skapar praktiska projekt som är till nytta och inspirerar!

Verksamhetens tre ben: nätverk, kunskap och projekt

– I nätverken delar alla öppet med sig. Kunskapsutbyte ger inspiration som hjälper dig att tänka nytt i din arbetsvardag.

– Kunskap omfattar seminarier, föreläsningar, workshops etc inom områden som medlemmarna vill lära sig mer om. Vi har en prestigelös atmosfär på våra aktiviteter – undersök tillsammans!

– Vi är en projektd