Hvilan Utbildning startar gymnasium centralt i Stockholm

Hvilan Utbildning startar gymnasium centralt i Stockholm

Hvilans gymnasieutbildningar i Skåne är väletablerade och sedan länge ett självklart val för många som vill studera på de yrkesförberedande programmen. Skolan vill vara ett lika självklart val för de som vill fortsätta sina studier efter gymnasiet och har därför startat tre studieförberedande utbildningar i Skåne och slår snart upp portarna för en ny skola även i Stockholm.

Hösten 2018 kommer Hvilan Utbildning att erbjuda naturvetenskaps-, ekonomi- och samhällsvetensprogrammen i centrala lokaler på Kungsholmen.

Med anor från 1868 och med blicken mot framtiden har Hvilan en bra balans mellan tradition och nytänkande. Hvilan Utbildning är en grön skola med fokus på hållbar utveckling. Vi har framtidens miljö­tänk, och känner ett stort ansvar, både lokalt och globalt.

Liksom skolan i Skåne kommer den nya skolan att ha engagerade och professionella lärare med hög akademisk nivå i respektive specialämne.

Hvilan Utbildning är en av få skolor som är branschägda och ägs av GRO (Gröna näringens riksorganisation) som är en ideell organisation. Ägandet sker utan vinstutdelning och vinsten är istället välutbildade studerande.

Hvilan finns representerad på Gymnasiemässan i Stockholm 23–25 november. Besök oss gärna där!

Hvilan Utbildning är en anrik skola som har utbildat i skånska Åkarp sedan 1868. Skolan har en lång tradition av utbildningar inom den gröna näringen och ägs av GRO – den Gröna Näringens Riksorganisation.

Vi bedriver gymnasium i Åkarp och i Stockholm och erbjuder elva studie- och yrkesförberedande utbildningar. Förutom gymnasieutbildningar har Hvilan YH-utbildningar, ettåriga trädgårdsutbildningar inom YrkesVux och AUB (arbetsmarknadsutbildningar), Språkintroduktion för nyanlända, Yrkesintroduktion, Yrkes-SFI samt Uppdragsutbildningar med kompetensutveckling för anställda inom trädgårdsföretag, kyrkogårdsförvaltningar, kommuner och fastighetsbolag. Förutom Åkarp och Stockholm har vi verksamhet i Järna och på Gotland.