Ny termin på Hvilan

Ny termin på Hvilan

Tiden efter sommaren är alltid en spännande tid på Hvilan Utbildning. Förutom att de fantastiska odlingarna i Skåne skördas som bäst, så har skolan i år fler utbildningsstarter än någonsin. Några utbildningar är helt nya både på vuxensidan och gymnasiet, och skolan finns ju som bekant nu på ett flertal orter runtom i Sverige. Besök gärna vår hemsida för att läsa mer om våra utbildningar.

Innan de studerande anländer är det mycket planering och arbete som läggs ner av lärare och övrig personal. Hvilandagarna ingår i denna förberedelse och är en årlig tradition där personalen under två dagar utbildas och åker på en studieresa. I år stod Kjell Dahlin (retoriker) och John Taylor (trädgårdsmästare) för utbildningen och resan med 75 personer från Hvilan gick bland annat till Vikens tomater, Höganäs Saluhall, Väla Mark och trädgård samt Korngården. Deltagarna fick inspiration och möjlighet att lära känna de nyanställda lärarna i den växande kåren.

Hvilan Utbildning är Sveriges största utbildare inom den gröna näringen och ägs av GRO – den Gröna Näringens Riksorganisation.

Vi bedriver gymnasium, YH-utbildningar, ettåriga trädgårdsutbildningar inom YrkesVux och AUB (arbetsmarknadsutbildningar), Språkintroduktion för nyanlända, Yrkesintroduktion, Yrkes-SFI samt Uppdragsutbildningar med kompetensutveckling för anställda inom trädgårdsföretag, kyrkogårdsförvaltningar, kommuner och fastighetsbolag. Vi har idag verksamhet i Åkarp, Stockholm, Järna och på Gotland.