David Rowe ny VD för Hydro66

Hydro66 Holdings Corp. tillkännager idag utnämningen av David Rowe till VD för att leda företaget i nästa tillväxtfas. David efterträder Anne Graf som har accepterat en senior roll på Facebook i Luleå.

David Rowe grundade Hydro66 2014 och har varit ordförande sedan dess, tidigare var David VD för Easynet Group, ett globalt molntjänsteföretag som han sålde till BSkyB 2006, därefter ledde hand uppköpet av Enterprise-divisionen 2010 innan han lämnade igen 2013.

- Styrelsen tackar Anne för hennes viktiga bidrag till verksamheten under expansionen av datacenteret, vi önskar henne all framgång i sin nya roll på Facebook. Jag ser fram emot att leda verksamheten och att tillsammans med våra kunder och partners fokusera på expansion av vårt prisbelönta, ultra-effektiva, högkvalitativa datacenter, kommenterar David Rowe.

• Data, Telecom, IT

Hydro66 datacenter i Boden erbjuder datacentertjänster särskilt anpassade för stora företag, HPC-kluster och molntjänster. Anläggningen drivs av 100% förnybar vattenkraft och är ett av världens mest effektiva datacenter.