Hydroscands nya smarta kit med filterregulator för pneumatik.

​Hydroscand erbjuder nu Filter Regulator Kit

Hydroscand erbjuder nu ett smart kit med en filterregulator för pneumatik tillsammans med de vanligaste tillhörande komponenterna.

Hydroscands nya Filter Regulator Kit är speciellt lämpad för verkstäder och industrier, där den passar utmärkt för att reglera lufttrycket till verktygsmaskiner och produktionsutrustning.

Filter Regulator Kit innefattar allt som behövs för att installera filterregulatorn på plats, vilket spar tid för kunden som inte själv behöver se över vad som behövs och köpa alla komponenter i lösa delar.

Filterregulatorn har en förmonterad på- och avstängningsventil för en säker och effektiv avstängning av tryckluften. Denna kan även säkras ytterligare med hjälp av ett hänglås som garanterar att ingen kan slå på tryckluften vid fel tillfälle som exempelvis under tiden då en servicetekniker ska serva maskinen.

Filterregulatorn har en tryckreglering på 0,5-10 bar och ett partikelfilter på 25 μm som tar bort partiklar och kondensat. Kondensat dräneras när filterregulatorn är trycklös, alternativt med manuell dränering. Partikelfiltret renar luften och höjer därmed luftkvaliteten, innan den trycks in i tillkopplade maskiner. Detta minskar risken för driftstörningar, orsakade av dålig luft.

Filter Regulator Kit ger ett flöde på upp till 1200 Nl/min. Vid 6,3 bar, ∆ 1 bar.

Fördelningsblocket ger möjlighet att ansluta flera tryckluftsenheter samtidigt, som styrs och regleras från filterregulatorn.

Filter Regulator Kit innehåller följande:

• På- och avstängning av tryckluften på sekundärsidan
  • Filterregulatorn, där lufttrycket regleras mellan 0,5 - 10 bar.
  • Fördelningsblock för att fördela luften till olika enheter
  • Väggfäste
  • Anslutningar för in- och utlopp i dimensionerna 1/8", 1/4" och 3/8" (samtliga dimensioner ingår)

Filter Regulator Kit finns att köpa på någon av Hydroscands 70 butiker med artikelnummer CMD1FR0000S03.