Hydroscand investerar i rörbockningsverksamheten i Hudiksvall

Pressmeddelande   •   Mar 24, 2020 07:00 CET

Hydroscands nya mätutrustning

Hydroscands rörbockningsverksamhet i Hudiksvall har nu uppgraderat sin mätutrustning med den senaste tekniken inom portabla mätarmar för industri. Detta möjliggör en ökad kvalitetssäkring vid exakt mätning av bockade rör.

Den nya mätutrustningen används för att kunna kontrollera måtten på bockade rör, till exempel hydraulrör, på ett ännu mer exakt sätt. Måtten kan också kontrolleras snabbare med en automatiserad process, vilket innebär kortare ledtider för Hydroscands kunder. Kunderna kan även få ut ett kundanpassat mätprotokoll vid behov.

Mätarmen är portabel, vilket innebär att Hydroscand även använder sig av tekniken på plats hos kunden. Något som kan vara nödvändigt för att mäta ut rörets koordinater i samband med att röret ska placeras i exempelvis trånga utrymmen eller på en maskin som inte kan flyttas. Det innebär att kunden själv inte behöver ta fram de mått som krävs, utan kan få röret levererat och monterat i rätt längd från Hydroscand.

”Det känns väldigt bra att vi nu kan hjälpa fler kunder som ställer höga krav på mätutrustning och utfallsprovsmätning”, säger Tommy Larsson, platschef på Hudiksvall Rör, Hydroscand. ”Mätarmen möjliggör också att vi kan skapa prototyper och skissa upp röret från grunden. På så vis kan kunden känna sig trygg med att vi ansvarar för leveransens kvalitet och istället fokusera på sin kärnverksamhet”, fortsätter Tommy.

Vi är din närmaste slangservice

Hydroscand grundades i Stockholm 1969 och är idag marknadsledande inom slang och ledningskomponenter i Skandinavien.

Globalt finns vi representerade med verksamhet i 20 länder och erbjuder prisvärda tjänster och lösningar inom slang, ledningskomponenter och angränsande kundbehov.

I Sverige har Hydroscand närmare 70 slangservicebutiker och en rikstäckande mobil slangservice, känt under varumärket SlangExpress. Vi har fler än 450 anställda och en omsättning på 1,1 miljarder kronor (2018).

Välkommen till Hydroscand – din närmaste slangservice!

Kommentarer (0)

Kommentera