HydX blir certifierad Premium Partner till Danfoss Power Solutions

HydX blir certifierade till högsta nivå i Danfoss Power Solutions Partner Excellence Program 2018. Premium-partnernivån hjälper på olika sätt till att öka det värde HydX kan leverera till sina kunder.

”Vi är naturligtvis mycket glada och stolta över utnämningen då vi satsat mycket resurser på att utveckla försäljningen av Danfoss-produkter i Sverige”, säger HydX VD Stefan Holmberg.

Väl fungerande partnerskap bygger på ömsesidig framgång, motivation och förtroende. Danfoss Power Solutions Partner Excellence Program är en certifieringsprocess där Danfoss rankat ett stort antal kriterier hos alla sina globala samarbetspartners. Kriterierna är till exempel kompetens och resurser inom hydraulik och styrsystem, kundsupport och marknads- och säljresurser. De olika nivåerna är Authorized, Advanced och Premium. Premium-nivån innebär att HydX erhåller högsta support från Danfoss.

”Vi är mycket glada att HydX löpande engagemang och satsningar i Danfoss betalar sig”, kommenterar Lenette Nielsen som är ansvarig för distributionen i EMEA (Europa, Mellanöstern och Afrika) hos Danfoss Power Solutions och var den som igår meddelade att HydX Hydraulic Solutions blir tilldelade partnernivån ”Premium Partner” för år 2018.

• Anläggningsindustri

• smootherbusiness