Nyhet -

HydX första casefilm om det passionerade sverigeföretaget som nu borrar sig en plats på världskartan

Scandinavian Pile Driving, SPD, är ett förhållandevis litet företag som bygger om grävmaskiner till borriggar med målet att göra arbetet enklare för de som använder maskinerna. Kunderna är grundläggningsföretag, främst inom infrastrukturprojekt som vägbyggen, järnväg och fastigheter. SPD har under ett decennium utvecklat produkter som är attraktiva hos kunderna. Nu ska företaget trimmas upp och organiseras för att växa och gå ut på export till främst Europa och USA. HydX har visat sig vara en mycket viktig pusselbit i framgången.

HydX är särskilt glada över den nära och starka relation som de båda företagen har med varandra. Den främjar inte minst framtagningen av nya, avancerade hydrauliska lösningar och sätter även HydX som professionell leverantör på världskartan. I ett något större perspektiv så ökar SPD's koncept även flexibiliteten för entreprenörer inom markförstärkning. Flexibiliteten leder till snabbare och effektivare arbeten som ger kostnadsbesparingar.

Se hela caset på HydX Hydraulic Solutions hemsida och se casefilmen här

The case is also available in English and Finnish.