Hyllie IK vände mot BK Flagg till 2-1

Flagg överraskade oss med ett tidigt ledningsmål i andra. Sett från linjen lite för lite press på bollhållaren från HIK.  Såg lite mer ansträngt ut ett tag för Hyllie som ville mycket.  70min, frispark från höger 30meter ut , snyggt lagd av Viktor Borggren och en framrusande Michael Reslow nickade in kvitteringen. Nu står matchen och väger och det skapas chanser åt båda hållen. Värmen och allt tröttare mittfältare öppnar för kontringar. Sista fem är händelserik. Först en jättechans för Flagg innan Hyllies segermål, strax innan fulltid. Frukten av bra djupledsspel. Snabb frispark utanför målområdet till Tony Forsberg som läste spelet med kvick löpning och elegant framspel till Ibbe Matar som på ett tillslag avgjorde matchen. Hög kvalitet på många i Hyllie IK idag. Speakern ropade ut Gustav Hillstedt som bäste spelare, inget dåligt val, men vänsterbacken Michael Reslow var riktigt bra. Sett över matchen var Marcus Nilsson närmast felfri. Många bra vänsterfötter idag.

• Fotboll

• hyllie ik
  • hyllie
  • gustav hillstedt
  • fotboll
  • division 4 sydvästra
  • division 4
  • div 4
  • ibrahim matar
  • marcus nilsson
  • bk flagg

• Skåne

Hyllie IK är en klubb som både satsar på en bred ungdomsverksamhet och samtidigt ha en ambitiös och tydlig målsättning för A-lagen. Inställningen är att alla är välkomna att träna och spela matcher. Hyllie IK håller igång mer än 25 lag i åldersgrupper från de yngsta födda 2006 till våra seniorlag för herrar och damer som båda spelar i division 4. Totalt har Hyllie IK mer än 600 medlemmar i föreningen.

Hyllie IK bildades 1930 och då hette klubben Vintrie IK och verksamheten bedrevs i Vintrie. Verksamheten flyttades till Hyllie 2004 och namnet ändrades till Hyllie IK 2008. Färgerna är de samma idag, grön-svart randigt, som vid starten 1930.

Vår filosofi är att med glädje kommer resultat, och med resultat kommer glädje.

Anders Svensson

Presskontakt Ordförande Marknad & sponsring 0768-43 05 02