Fem nomineringar i Publishingpriset

Juryn har gjort sitt val. Bland finalisterna i Publishingpriset finns fem bidrag som har tryckts på Hylte Tryck. Publishingpriset är en prestigefull tävling som belönar god kommunikation. Tävlingen har olika kategorier för print, webb och film, Hylte Trycks guldchanser finns inom den förstnämnda kategorien. Vinnarna avslöjas den 7 november.

– Det känns såklart kul med flera nomineringar och jag ser det som ett bevis på att vi tillsammans med våra kunder håller hög kvalitet i det vi producerar. Ingen produktion har varit den andra lik, men det är så det brukar vara hos oss, säger Lars Svensson, VD på Hylte Tryck.

De nominerade bidragen är böckerna ”Älskade prylar”, av Centrum för näringslivshistoria på uppdrag av Clas Ohlson, och ”A&E Design – The Book” av Centrum för näringslivshistoria. En årsredovisning ”OK Ekonomisk Förening”, av Sthlm Kommunikation & IR AB på uppdrag av OK ekonomisk förening. Tidningarna ”Örebro – Mitt i livet” av Verbum på uppdrag av Svenska Kyrkan Örebro och ”Equmen”, av Verbum på uppdrag av Equmeniakyrkan.

• Litteratur

• publishing