5,5 miljoner exemplar

Hylte Tryck har tryckt ett offsettryck med en upplaga på 5,5 miljoner exemplar. Projektet tog fem veckor och var klart i slutet av september.

Två år i rad har Hylte Tryck tryckt en stor upplaga till samma kund. Förra året trycktes 5 miljoner exemplar och i år trycktes 5,5 miljoner exemplar. Enligt Lars Svensson, platschef på Hylte Tryck, så innebär en stor upplaga alltid en tidspress.

- Det kräver en god organisation för att få allt att fungera. Det är en lång process med både projektledning, pappersbeställning och tryckning, säger Lars Svensson.

Stor kapacitet

Hylte Tryck har kapaciteten att trycka stora upplagor. Företaget har både rätt utrustning och rätt kompetens. För att nå i mål med projektet gick en av företagets tryckpressar dygnet runt. Hylte Tryck är en långsiktig partner som kunderna kan lita på.

- Vi är ett litet tryckeri med stor kapacitet. Våra kunder vet att de kan lita på att vi levererar i tid. Det har vi även gjort denna gång, förklarar Lars Svensson.

• Litteratur

• trycksaker
  • tryckeri
  • kommunikation
  • hylte tryck
  • hyltebruk
  • hylte kommun
  • halmstad

Hylte Tryck

Hylte Tryck är det trygga tryckeriet med eget bokbinderi. Vårt koncept är att leverera trycksaker av hög kvalitet och att vara en stabil partner som du kan lita på. Vi erbjuder trygghet för dig som kund. Vår styrka är vår kapacitet och vår trygghet. Vi har en maskinpark med ovanligt hög kapacitet och främsta kvalitet. Vi har mycket avancerade kunskaper och vi vet allt om prepress och tryckteknik.