Sveriges snabbast växande båtuthyrningssida

I höstas lanserades sidan www.hyrabat.nu en samlingssida för alla båtar som hyrs ut i primärt Sverige, men även runt om i världen.

HyraBat.nu erbjuder företag och privatpersoner möjligheten att annonsera båtar för uthyrning utan några kostnader eller krångliga inloggningsuppgifter - annons skapas med tre enkla steg och hyresavtal finns att ladda ner på sidan utan kostnad.

Varför lanserar ni HyraBat.nu? - grundaren Peter Aronsson svarar.

- HyraBat.nu är skapad utifrån egna behov. Jag hyr båt varje sommar och upplever det lika krångligt varje år att hitta en båt för uthyrning. Istället för att beklaga mig över en vettig översiktsbild så valde jag tillsammans med min vän Henrik, att skapa en lösning själva.

På vilket sätt upplever du det krångligt att hitta, det måste finnas flera båtar för uthyrning?

- Ja det stämmer, det finns många båtar för uthyrning. Men idag finns ingen samlingssida, många privatpersoner annonserar sina båtar via en egen sida, med egen domän, som exempelvis www.jagvillhyrautminbat.se

Det finns även företag som hyr ut egna båtar under egen domän samt företag som förvaltar båtar som då hyrs ut av tredje person.

Men varför ska man då välja att hyra ut sin båt på HyraBat.nu? Peter Aronsson igen,

Att bygga en egen hemsida för att hyra ut sin båt kostar tid och pengar (ca 200 kr/mån beroende på val av domän), det kräver dessutom webbkunskap.

HyraBat.nu är nischad och vi har båtuthyrning i fokus vilket innebär att vi har en unik samlingssida för de som vill hyra eller hyra ut sin båt.

Hyr man ut via förvaltning så lägger man jobbet på någon annan och det innebär en kostnad, två parter ska ha betalt istället för en (båtägaren). Den som hyr får betala mer och den som hyr ut får mindre pengar. Primärt hyr vi ut båten för att få ekonomisk avlastning.

Vi på HyraBat.nu menar att det inte är speciellt omständligt att hyra ut sin båt själv och i skrivande stund har vi över 80 båtägare som instämmer och annonserar sina båtar hos oss, både företag och privatpersoner

HyraBat.nu är helt kostnadsfritt, vi är nischade och sökmotorvänliga, vi har alla tänkbara båtkategorier och vi hjälper till med hyresavtal (fritt att ladda ner), vi har inga krångliga inloggningsuppgifter och varje enskild annons kan enkelt delas via sociala medier av besökare (och uthyrare själva).

Vad har ni för mål med sidan?

Som jag nämnde innan var målet från början att skapa en samlingssida där alla kan annonsera sina båtar för uthyrning, skapa en enkelhet för konsumenten (mig).
Nu är nästa steg att bli störst i Sverige.
Alla som hyr ut sin båt ska göra det på den enklaste sidan och detta, utan att belastas med annonseringskostnad.

Vidare så vill vi bidra till ett aktivt båtliv.
Småbåtshamnarna ser på högsäsong ut som kyrkogårdar där en miljon fritidsbåtar ligger i hamn mer än halva säsongen. Detta vill vi ändra på!
Vi som inte har båt ska kunna hyra en och njuta av 240 mil kuststräcka med kobbar och skär. Alla ni som äger en båt ska inte dras med kostnader för en stillaliggande båt själva…

Vi är många som gärna delar kostnaden med dig!

• Jakt, fiske

• båtmässan

HyraBat.nu är Sveriges snabbast växande samlingssida för båtuthyrning .

Vi samlar alla företag och privatpersoner som hyr ut båt på ett och samma ställe och genom våra samarbeten får alla användare hjälp med avtal, utbildning och säkerhet. Vi fokuserar på enkelhet och vårt mål är att kapa mellanhänder, på så vis håller vi nere kostnaden för dig som hyr och slipper avgifter för dig som hyr ut!

Välkommen till HyraBåt.nu

FacebookLinkedINYoutube