Så gör vi boendet i Norrköping ännu bättre

Så gör vi boendet i Norrköping ännu bättre

Fredagen den 7 februari samlas 47 olika entreprenörsföretag i form av byggföretag, hantverkare med flera tillsammans med Hyresbostäder i Louis De Geer. Syftet är att under en halv dag fokusera på framtidens boende i Norrköping. Det handlar både om nyproduktion av bostäder och om underhåll, renovering, modernisering och utveckling av Hyresbostäders drygt 9 000 lägenheter. Nästan 100 entreprenörer och ett 20-tal beställare, projektledare, inköpare, tekniker och kvalitetsansvariga från Hyresbostäder skapar därmed historia.

För första gången i Hyresbostäders långa historia samlar man nu så gott som alla byggfirmor och hantverkare som har avtal, projekt på gång, upphandlingar mm för att tillsammans inleda ett arbete som ska leda till att dagens och morgondagens hyresgäster får ett ännu bättre boende.

- Det handlar om stora summor, flera byggprojekt, renoveringar och i slutänden stor inverkan på våra hyresgästers hus och hem som nu ska värderas och diskuteras. Totalt inklusive investeringar så är det nästan 500 miljoner kronor per år vi pratar om, säger Fredrik Edlund, Projekt och Inköpschef på Hyresbostäder.

Under denna dag ska vi samla så många vi kan och i olika seminarier och diskussionsgrupper jobba med frågor som kvalitet, värdegrund och hur vi ska uppträda och bemöta våra hyresgäster, trygghet och säkerhet för såväl hyresgäster som anställda, leveranssäkerhet, pris- och garantifrågor, upphandlingsformer och villkor bland mycket annat, fortsätter Fredrik.

Nyttan, effekten och inte minst konsekvenserna för hyresgästerna är gemensamt tema oavsett innehåll i seminarierna. Vår gemensamma målbild är att bli det mest attraktiva bostadsföretaget i Norrköping.

Media är varmt välkomna att närvara under hela förmiddagen, men bäst är sannolikt i samband med fikapausen mellan kl. 09.40 – 10.20. Hela evenemanget äger rum i Louis De Geers konferenscenter, plan 3. Program bifogas denna pressinbjudan.

För mer information kontakta:

Hyresbostäder: Fredrik Edlund, tel. 011-21 15 60 eller Lars Löfgren, tel. 0730-20 15 95.