Alingsåshems nya hyror är klara

Förhandlingen mellan Alingsåshem och Hyresgästföreningen är klar och resultatet blev att hyrorna går upp med 1,85 procent i genomsnitt.

Inför förhandlingen hade det kommunala bostadsbolaget begärt en höjning på nästan tre procent på grund av stigande kostnader för drift och underhåll.

― Det var en tuff förhandling i år.  Alingsåshem hade lagt en högre budget eftersom de står inför stora underhållsutmaningar men till slut kunde vi enas på en rimligare nivå, konstaterar Hyresgästföreningens förhandlingsledare Magnus Elsing.

― Inför förhandlingen fick vi mycket hjälp med tips och information från våra medlemmar vilket bidrog till ett bättre resultat, menar Magnus Elsing.

Magnus Elsing
telefon 0521-26 58 46