Höjda hyror hos Alingsåshem

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2015 12:27 CET

Alingsåshems hyresgäster får en hyreshöjning med 25 kronor per månad och lägenhet, eller med 0,48 procent i genomsnitt. Detta står klart efter att Alingsåshem och Hyresgästföreningen enats om en förhandlingsuppgörelse.

- Vi har funnit att med minskade räntekostnader och ett varmt år under 2015 kunde kravet sänkas till i genomsnitt 0,48 procent, vilket innebär att kravet mer än halverats, säger Magnus Elsing, Hyresgästföreningens förhandlare, i en kommentar.

De nya hyrorna börjar att gälla från och med årsskiftet.

Avgiften för parkeringsplatser höjs med två kronor och garage/carport höjs med tre kronor per månad.

Magnus Elsing, förhandlare
Telefon 010 – 45 914 14