Höjda hyror hos ​Svenljunga Bostäder

Hyresgästerna hos Svenljunga Bostäder får höjda hyror med i genomsnitt 0,8 procent från och med den 1 april. Trots höjda taxor och avgifter lyckades bolaget och Hyresgästföreningen nå en låg uppgörelse som innebär mer än en halvering av det ursprungliga yrkandet på 1,95 procent.

– Kostnadsmedvetenhet och strategiska satsningar börjar visa på en positiv utveckling. Vi lyckades med en konstruktiv dialog nå en låg uppgörelse. Och företagets ambition att i år öka underhållet till en högre nivå än tidigare ligger kvar, säger Ann-Christin Josefsson, förhandlare på Hyresgästföreningen.

För en tvårummare på 60 kvadratmeter som idag har en hyra på 4 778 kronor i månaden innebär det en höjning med i snitt 38 kronor i månaden.

Ann-Christin Josefsson, förhandlare
Telefon 070 – 212 57 66