Hyran i Vårgårda upp med 1.62 %

Hyrorna i Vårgårda stiger med 1,62 procent. Det står klart efter att förhandlingarna mellan Hyresgästföreningen och Vårgårda Bostäder AB är klara.

Inför årets förhandlingar krävde Vårgårda Bostäder att få höja hyran med 4,25 procent.

– Vi tyckte att den nivån låg för högt, säger Hyresgästföreningens förhandlare Siv Fransson.

Under förhandlingarna kunde man enas om att höjningen skulle stanna vid 1,62 procent. Siv Fransson är nöjd med förhandlingarna:

– Bolaget behövde höja hyrorna för att täcka ökade kostnader och hålla kvar sin servicenivå. Under förhandlingarna kunde vi föra en konstruktiv dialog med bolaget och vi har fått gehör för våra argument.

För en lägenhet som idag kostar 5 000 kronor per månad innebär höjningen att hyran går upp med 81 kronor.

Höjningen gäller från den 1 januari 2012. Hyran för garage och parkeringsplatser höjs inte.

För mer information kontakta:

Siv Fransson
Förhandlare