Inbjudan: Trygghetsvandring och lägenhetsbesiktningar i Åmål

Att känna sig trygg är viktigt för trivseln!
Därför gör vi nu en trygg­hetsvandring på Stet­terud, Höglunda och Kärlekstallen tillsammans med hyresgästerna – det är ju de som är experter på sitt område och vet hur de vill ha det.

Under en trygghetsvandring tittar man bland annat på skötseln av utemiljön, underhåll, buskar, gångvägar och belysning och tar upp vad som behöver åtgärdas.  Målet är att man ska kunna känna sig trygg i sin närmiljö. Truppen går också igenom gemensamma utrymmena som tvättstuga och trappuppgångar.

En av grundstenarna i en trygghetsvandring är att olika gruppers erfarenheter tas tillvara.  Åsikterna och idéerna är sedan en bra utgångspunkt för dialog med Åmåls kommunfastigheter AB (ÅKAB).  Alla tjänar ju på att bostadsområdena är trygga och trevliga och att de boende trivs och vill stanna kvar.

Chans att vara med på lägenhetsbesiktningar hos Två Stenar
Dessutom har vi personal på plats tidigare under dagen som besiktigar ett antal lägenheter hos bolaget Två Stenar i Åmål. Är ni intresserade av att följa med, kontakta Stefan Kudryk (0702-33 53 55).

Dialog med hyresgäster
Vi håller även trapphusmöten på Adolfsberg och Betslet för att samla in hyresgästernas åsikter om sitt boende.  Då kan de rapportera om sina boendeförhållanden samt ställa frågor till våra jurister och förhandlare.

För mer information:
Stefan Kudryk, kommuncoach, Hyresgästföreningen