Stubo AB höjer hyran

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2016 06:00 CET

Hyresgästerna hos Stubo AB, allmännyttan i Ulricehamn, får höjda hyror med i genomsnitt 0,8 procent från och med den 1 april 2016. Det är mer än en halvering av bolagets ursprungliga krav på 1,89 procent.

– Ett gynnsamt ekonomiskt läge har fått effekt i förhandlingen. Dock saknar inte Stubo utmaningar. Mer resurser till underhåll behövs. Vi lyckades med att genom en konstruktiv dialog nå en låg uppgörelse, och företagets ambition att i år öka underhållet till en högre nivå än tidigare ligger kvar, säger Ann-Christin Josefsson, förhandlare på Hyresgästföreningen.

För en tvårummare på 60 kvadratmeter som idag har en hyra på 4 770 kronor i månaden innebär det en höjning med i genomsnitt 38 kronor i månaden.

Ann-Christin Josefsson, förhandlare
Telefon 070 – 212 57 66