Hyresgästföreningen överens med Eskilstuna kommunfastigheter om hyror för 2018.

Hyresförhandling med Eskilstuna kommunfastigheter klar - överens om 1 % höjning för 2018.

-Överenskommelsen säkerställer att Eskilstuna kommunfastigheter bibehåller sin höga förvaltningskvalité, samtidigt som det ger kostnadstäckning för underhållskostnader och taxehöjningar. Samtidigt skickar vi ett starkt budskap till Eskilstunas kommunpolitikerna om att vi i Hyresgästföreningen inte tänker sanktionera att Eskilstuna kommunfastigheters hyresgäster betalar 22 miljoner extra till kommunen i värdeöverföring per år, säger Fredrik Malmberg förhandlingsledare på Hyresgästföreningen.

-Förhandlingen har präglats av god ton och ett bra förhandlingsklimat, säger Tommy Holm, ordförande för Hyresgästföreningens Eskilstunaförening.

Men Eskilstunas hyresgäster är väldigt kritiska till att kommunpolitikerna tror att de kan extrabeskatta hyresgästerna med 22 miljoner per år, fortsätter Tommy Holm. Vi ser fram emot att ta diskussionen med Eskilstunas kommunpolitiker på stadens torg och gator i kommande valrörelse, avslutar Tommy Holm.

För mer information kontakta Fredrik Malmberg, förhandlingsledare, Hyresgästföreningen, tfn 0104591504 eller Tommy Holm, ordförande Hyresgästföreningen Eskilstuna, tfn 073-767 66 37

• södermanland
  • eskilstuna