Hyror klara för 800 lägenheter i Lindesberg

Pressmeddelande   •   Jan 23, 2018 13:15 CET

Hyresgästföreningen har kommit överens om nya hyror för drygt 800 lägenheter ägda av privata fastighetsägare i Lindesberg. De företräddes av Fastighetsägareföreningen. De nya hyrorna höjs med 1,18 procent från 1 april 2018.

-Har man en hyra på 6.000 kronor så får man en höjning på drygt 70 kronor i månaden, säger Marcus Johansson, förhandlare på Hyresgästföreningen. Det är en rimlig nivå på höjning tycker vi. Man kan säga att det var hårda men konstruktiva förhandlingar. Värt att notera är Lindesbergsbostäders krav som ligger på cirka 180 kronor i månaden i höjning. De valde ju att stranda så där avvaktar vi fortfarande Hyresmarknadskommitténs förslag, säger Marcus.

För mer information kontakta Marcus Johansson, förhandlare, Hyresgästföreningen Region Mitt Tel: 010-4591613