Påminnelse - Välkommen på presskonferens – Hur vill hyresgäster bo egentligen?

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2015 08:01 CET

Öppen planlösning eller balkong? Närhet till kollektivtrafik, centralt läge eller en trygg gårdsmiljö? Har studenter andra önskemål än pensionärer? Vad värderar hyresgäster högst i sitt boende?

Hyresgästföreningen har genomfört en enkät hos 1.000 medlemmar boende hos privata fastighetsägare i Eskilstuna. Vid renoveringar av hyresrätter är det vanligt att fastighetsägare vill höja standarden och lyxa till lägenheten. Det påstås ofta att det är vad hyresgästerna vill ha. Men är det verkligen så? Påståendet verkar sakna belägg. Den här undersökningen visar vad hyresgäster värderar högst i sitt boende? Hur ska funktion vägas mot estetik? Vill alla bo centralt eller har stadsplaneringsfrågor som kollektvitrafik och trygghet större betydelse för boendet?

Välkommen på presskonferens

Torsdagen den 3 december släpper Hyresgästföreningen resultatet av sin undersökning som gjorts i samarbete med konsultföretaget Prifloat.

Tid: Torsdag 3 december kl 12.15

Plats: Best Western Plaza Hotell, Eskilstuna

Vi bjuder på lunch i samband med presskonferensen.

För vidare information:

Tomas Bergh 070 – 260 81 73