Pressträff i Borlänge med Marie Linder, förbundsordförande Hyresgästföreningen, tisdag 19 mars, kl 14.30

Pressmeddelande   •   Mar 18, 2019 11:15 CET

Marie Linder, förbundsordförande för Hyresgästföreningen, gästar Borlänge imorgon tisdag 19 mars.

Ni inbjuds till en träff med Marie Linder på Hyresgästföreningens expedition. Wallingatan 18 i Borlänge, kl 14.30.

Marie kommer att berätta om vilka effekter det s k januariavtalet kan få på hyresmarknaden i Dalarna. Hyresgästföreningen är kritisk till många punkter som rör boendesektorn i avtalet, bland annat fri hyressättning i nyproduktion. Istället har Hyresgästföreningen presenterat ett antal punkter och krav som skulle ge en hållbar och social bostadspolitik på lång sikt.

Marie kommer också att berätta om hyresgästernas protestaktion som kommer att rum i Örebro i helgen, där Socialdemokraterna har sin partikongress.

För mer information kontakta Annakari Berglund, tfn 070--695 69 66 eller Helene Hjorth Erickson, 010-459 15 49