Tack för 30 år med fritidsgården Gröningen!

Vi har under 30 år bedrivit fritidsverksamhet för barn i åldern 7 till 11 år på Herrgården. Vi startade verksamheten när kommunen inte bedrev någon fritidsverksamhet för barnen på området. Kommunen har nu beslutat att inte längre bistå med något ekonomiskt stöd. Vi behöver därför lägga ner fritidsverksamheten.

Samtidigt ser vi att det nu finns goda möjligheter till fritidsaktiviteter för barn och unga i Rosengård. Ett allaktivitetshus med gratis aktiviteter har nyligen öppnat. Barn- och ungdomsverksamhet för olika åldrar i Tegelhuset står också redo att välkomna barnen.

Hyresgästföreningen fortsätter att vara aktiv i bostadsområdet. Vi koncentrerar oss på det vi är allra bäst på, att skapa engagemang och inflytande i boendet.

Vi kommer att ha en avslutningsfest för alla barn som går och har gått på fritidsgården och deras föräldrar den 29 april kl 14-17.

Kontaktperson för fritidsgården är Kenneth Gustavsson, regionordförande på Hyresgästföreningen region södra Skåne, som du når på 010-459 23 21

• Boendefrågor