AF Bostäder höjer hyrorna för sina hyresgäster

Pressmeddelande   •   Dec 04, 2019 11:00 CET

Nu är förhandlingarna mellan Hyresförhandlingen och AF Bostäder klara. Resultatet blev en hyreshöjning på 2,1 procent från den 1 januari 2020.

– Vi har nu avslutat förhandlingarna och kommit överens om en rimlig hyresjuste-ring. AF Bostäder fortsätter att hålla en hög takt i underhåll av fastigheterna och nyproduktion, säger Petter Ek, förhandlingsledare på Hyresgästföreningen.

En lägenhet som idag har en hyra på 7000 kronor kommer att kosta 147 kronor mer i månaden från den 1 januari.

För mer information, kontakta:
Petter Ek, förhandlingsledare, 010-459 23 12
Mikael Grönvall, förhandlare, 010-459 23 20