Hyresgästföreningen bjuder in till ”Hem till oss”

– I år hålls Hyresgästföreningens nationella förbundsstämma den 15–17 juni i Malmö. Detta vill vi fira lite extra genom att bjuda in våra medlemmar, hyresgäster och andra till ett evenemang med fokus både på vår verksamhet och på valet i höst – vi kommer att ha olika tält där besökarna får ”låna” olika personer; jurister, hyresförhandlare och förtroendevalda, för att ställa frågor och diskutera, säger Kenneth Gustavsson, regionordförande på Hyresgästföreningen region södra Skåne.

När: Fredag den 15 juni, kl 17.30–19.30

Var: Gustav Adolfs torg, Malmö

Ur programmet:

• Kl 17.45–18.30: Debatt
    Lokalpolitikerna Andreas Schönström (S), Märta Stenevi (MP) och John Eklöv (M) samt Olof Andersson, vd fastighetsbolaget Trianon, debatterar bostadsfrågan. Teddy Landén är moderator.
  • Kl 18.45–19.30: Musik
    Anna Hertzman uppträder.
  • Ansiktsmålning och andra barnaktiviteter.
  • Tävling med fina priser.

Om förbundsstämman
Förbundsstämman är Hyresgästföreningens högsta beslutande organ. Den genomförs vartannat år och består av 150 ombud och förbundsstyrelsens ordinarie ledamöter. Här beslutar man om en övergripande inriktning och fastställer Hyresgästföreningens program, stadgar och organisation. Stämman väljer förbundsordförande och förbundsstyrelse och behandlar även motioner som lämnas in från medlemmarna. I år håller regionerna Södra Skåne och Norra Skåne tillsammans i värdskapet.

För ytterligare information, kontakta:
Kenneth Gustavsson, regionordförande, Hyresgästföreningen region södra Skåne, 010-459 23 21
Anna Eriksson, kommunikatör, Hyresgästföreningen region södra Skåne, 010-459 23 15