Österlenhem vill höja hyran från 1 april 2020

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2019 11:00 CET

Österlenhem har lämnat in ett krav på höjd hyra för 2020. De vill höja hyrorna för sina hyresgäster med 3,17 procent från den 1 april 2020.

– Det är ett högt yrkande, vi får se vad som är anledningen till kravet. Vi kommer att starta förhandlingarna innan årsskiftet, säger Petter Ek, förhandlingsledare på Hyresgästföreningen.

Under förra förhandlingssäsongen begärde Österlenhem att få höja hyran med 3 procent från den 1 april 2019. Efter förhandlingar med Hyresgästföreningen pressades höjningen istället ner till 1,8 procent.

För mer information, kontakta:
Petter Ek, förhandlingsledare, 010-459 23 12