Välkommen på Music Pub med Hyresgästföreningen

Den 26 januari finns Hyresgästföreningen, tillsammans med Universal Music Sweden och Nöjesguiden, på plats på Music Pub hos Studentkåren i Malmö. Kvällen är en del av en kampanj för att lyfta ungas bostadssituation i Sverige.

Kampanjen, som går under namnet In My Backyard, kombinerar samhällsfrågor och musik och kommer pågå fram till valet den 9 september. In My Backyard organiserar även en namninsamling med kravet att bygga 30 000 nya hyresrätter till rimlig kostnad i Sverige – varje år. Namninsamlingen finns på inmybackyard.se

– Det är inte de ungas fel att det inte finns tillräckligt med hyresrätter de har råd att efterfråga, det är politikens och samhällets ansvar. Det är dags att föra tillbaka det ansvaret till politikerna. Därför har vi initierat In My Backyard. Det känns dessutom extra roligt att kunna göra det tillsammans med en av världens största musikproducenter, säger Marie Linder, förbundsordförande för Hyresgästföreningen.

Under pubkvällen underhåller bland andra artisten Albin Gromer med livemusik. På plats finns även Hyrespodden som drivs av Hyresgästföreningen - en podd om hyresjuridiska frågor.

Datum och tid: Fredag den 26 januari kl 19.00-00.00

Plats: Studentkåren, Bassängkajen 8, Malmö