Vellingebostäder höjer hyran med 2,75 procent

Hyresförhandlingen mellan Hyresgästföreningen och Vellingebostäder är klar. Från den 1 januari i år höjs hyran för Vellingebostäders hyresgäster med 2,75 procent. Det ursprungliga yrkandet låg på 3,95 procent från den 1 januari.

– Vellingebostäders behov av underhåll har ökat under 2013. De ska bland annat byta fönster på Fädriften, skjutdörrar till uterum på Appelins väg och Idrottsvägen och plank på Trangränd. De har också planerat renovering av tvättstugor, bland annat på Norrevångsgatan, säger Joakim Lund, förhandlingsledare på Hyresgästföreningen region södra Skåne.

Förra året höjde Vellingebostäder hyran med 2,6 procent från den 1 januari 2012.

Joakim Lund, förhandlingsledare, 040-17 43 23
Anna Eriksson, kommunikatör, 040-17 43 33