Vellingebostäder vill höja hyrorna nästa år

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2011 11:11 CET

Vellingebostäder har påkallat förhandlingar med Hyresgästföreningen om nästa års hyror. Vellingebostäder har ännu inte angivit någon procentsats eller motiverat varför de vill höja hyrorna.
– Vi kommer att begära in ett ordentligt underlag innan vi förhandlar, säger Hyresgästföreningens förhandlingsledare Joakim Wallberg.

2011 höjde Vellingebostäder hyrorna med 2,3 procent efter förhandlingar med Hyresgästföreningen. Deras ursprungliga krav låg på 2,79 procent.

– Vi kommer att kräva en djupare motivering till en eventuell höjning. Vårt mål är att göra en för hyresgästerna bra överenskommelse, avslutar Joakim Wallberg.

Joakim Wallberg, förhandlingsledare, 040-17 43 43
Åsa Cullborn, kommunikationschef, 040-17 43 46

Hyresgästföreningen region södra Skåne förhandlar hyrorna för i princip alla hyresgäster i regionen och erbjuder dessutom juridisk service till våra ca 40 000 medlemmar. Vårt grundläggande mål är allas rätt till en god bostad till rimlig kostnad. Regionen omfattar kommunerna Burlöv, Lomma, Lund, Malmö, Simrishamn, Sjöbo, Skurup, Staffanstorp, Svedala, Tomelilla, Trelleborg, Vellinge och Ystad.